donderdag 20 augustus 2009

De zomer van 2009...

Met pinksteren was het schitterend weer en Tom was op bezoek. We zijn o.a. gaan kanoen, wat Onno geen onverdeeld succes vond (die boot wiebelt zo). Was wel prachtig, op Bjornsjoen. Eerst een uur fietsen door het bos en dan de boot in, we wonen mooi.





Eind juni kregen we nogmaals bezoek, nu van mijn oud huisgenootje Roos en haar zus Charlotte en haar man Quinten die onderweg waren naar een bruiloft in Zweden. Op wat een van de laatste zomerse dagen van het jaar bleek te zijn, zijn Onno en ik met ze meegelopen naar de Tomtehytte (een DNT hut waar ik vorig jaar ook met Petra overnacht heb - toen kwamen we in een vrijgezellenfeestje terecht)


Ontbijt met aardbeien op de grote steen voor de hutjes.


En dan onze zomervakantie in het westen van Noorwegen! Het weer was nogal wisselvallig. We hebben wel de prachigste plekken gezien. Met Onno's bus die ook ons huisje was (volgende keer een voortent mee!) zijn we van Oslo langs Jotunheimen via het beroemde Geirangerfjord naar Alesund gereden. Daar een tijdje in de omgeving gebleven en vervolgens een paar dagen in Selje doorgebracht, waar vissen een goede remedie tegen de regen bleek. Via een pasweg tussen Laerdalsoyri en Aurland (over de langste tunnel van Europa) weer naar het zuiden gereden om in Hardanger bij Erwin en Solla op bezoek te gaan. Onderweg nog in Voss bij Irene Tillung langs geweest, mijn accordeonlerares. 's Avonds met haar en Rannveig Djonne jam gespeeld in cafe Tre Brodre in het centrum van Voss. Na een bliksembezoek aan Bergen weer een aantal dagen eerder dan gepland terug in Oslo.


Onze route met overnachtingsplekken


Pas boven Geiranger


Geirangerfjord, Geiranger


Pas boven Trollstigen


Trollstigen


Alesund


Naast onze camping in Selje was ook een oefen golfbaan. Ik ben helemaal klaar voor mijn GVB (zwierig he)! Onno wilde niet op de foto met een golfclub in zijn handen hoewel hij het veel beter kon dan ik...


Wat doe je als het regent? Vissen...


Aurlandfjorden, vanaf de pasweg tussen Laerdalsoyri en Aurland.


Bergen, steegje tussen de oude pakhuizen langs de handelskade

Geen opmerkingen: